WSV De Swaenenburght

Hier vind je alle relevante gegevens van de vereniging.

Bestuur en Functionarissen

Onderstaand ons bestuur en functionarissen. Klik op een foto voor uitgebreide informatie.

Gijs Ligtenberg

HAVENMEESTER

T. 06-129 14 252

Ons Evenementen en Barteam

Achter v.l.n.r. Remco Delissen, Jan de Jong, René den Besten en Roy Scherer.

Zittend v.l.n.r. Edith van Logchem, Lisa Geers, Nelleke de Tombe en Michel Ligtenberg.

Op de foto ontbreken Luciëne Noordzij en Charles van Logchem.

Barteam 2023

De geschiedenis van WSV De Swaenenburght.

Entree WSV

Oprichting

Op 17 december 1974 is Watersportvereniging De Swaenenburght opgericht met als doelstellingen:

De bevordering van de watersport middels; het beleggen van vergaderingen en bijeenkomsten, het houden van cursussen, lezingen, het organiseren van wedstrijden en tochten, het aanbrengen en het in stand houden van de nodige accommodatie, het samenwerken met andere verenigingen die hetzelfde doel nastreven, andere middelen, die aan het doel bevorderlijk zijn.

Het Havengebouw

Hier komt de geschiedenis van de vereniging. Zijn er nog mensen die informatie kunnen geven? Meld je dan even bij Tineke of Gijs Ligtenberg.

Foto Gallery

Alle foto’s die in de loop van de jaren zijn geschoten staan onder de recente foto’s in het archief. Die hebben we, aflopend op datum, toegankelijk gemaakt voor de geïnteresseerden.

Heb je ook foto’s om te delen, stuur een mail met je foto’s naar: info@deswaenenburght.nl  Of via Whatsapp naar Lisa Geers op 06-831 07 513 of Gijs Ligtenberg op 06-196 69 595.

Foto- of videomateriaal gemaakt tijdens evenementen of activiteiten van de WSV kunnen worden geplaatst op interne en externe media van de WSV. Vanuit privacyoverwegingen kunt u het secretariaat per e-mail (info@deswaenenburght.nl) verzoeken om een foto te laten verwijderen met een beroep op artikelen 8 en 9 van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

Brandje in de haven

Maandag 15 april werd er een brandje gesignaleerd in een van de boten in de haven. De brandweer was snel ter plaatse en wist de brand snel meester te worden.

Foto’s van Gijs Ligtenberg

KerstBingo 2023

De kerstBingo was dit jaar weer een groot succes, gezelligheid en mooie prijzen met onze ongekende ballendraaier Leo Noordermeer!

Zalmrookavond met Rob van der Voort

Zaterdag 4 november 2023, het eerste evenement onder leiding van het nieuwe barteam is van start gegaan, klasse gedaan!

Rob van der Voort bedankt voor de overheerlijke zalm, het was verrukkelijk & Patty bedankt voor de lekkere Griekse salade. Wat hebben we gisteren een gezellig middag/avond met elkaar gehad! Groot compliment ook voor het barteam met dank jullie inzet.🍻

We hopen iedereen weer snel te zien op het volgende evenement: de kerstbingo 🎄🎅

Opening vaarseizoen 2023 met BBQ

Donderdag 18 mei zijn er acht boten met watersport leden uit de haven “de Swaenenburght” vertrokken. Een mooie donderdagochtend, wel iets bewolkt vertrokken de leden vol enthousiasme naar de eerste bestemming. Opening vaarseizoen 2023 was begonnen. De eerste dag zijn de leden hartelijk en gastvrij ontvangen bij “Watersportvereniging Lisse”. ‘S middags een middag voor jezelf, maar vooral gezelligheid op de kant met hapjes en drankjes met elkaar. Ook dit jaar was er weer een mankement aan een boot, die middag werd het probleem verholpen door een mede watersport lid: Leo! Heel fijn en nogmaals dank daarvoor! Hierdoor kon de tocht met de desbetreffende boot ook weer verder gaan. Het borrelen in de middag op de kant ging door in de barbecue ’s avonds en de gezelligheid met elkaar in de tent tot de late avonduurtjes. De eerste dag was goed ingeluid.

Vrijdag zijn de leden verder gaan varen naar “Jachthaven Passantenhaven Binnenstad Woerden”. Een haventje midden in de stad, met wederom prachtig mooi weer. Bij aankomst werden we opgewacht door de poffertjeskraam van Peter Willing. Wat hebben we genoten van de lekkere poffertjes waarna iedereen met een verzadigd gevoel de stad kon verkennen. In de avond hebben de leden genoten van het weer op de kade.

Zaterdag ging de tocht naar Leiden waarna iedereen zijn eigen kant is opgegaan. In de avond is de gehele groep uiteten geweest bij de Griek. We hebben heerlijk genoten van het eten en nogmaals weer het plezier met elkaar.

Zondag helaas weer huiswaarts naar onze eigen haven waarna de leden op het terras gezamenlijk Chinees hebben gegeten. Een middag en avond waarbij de mooie momenten van de vaartocht zijn besproken.

Het was weer een mooie tocht met mooi weer, vol enthousiasme en gezelligheid.

Tot volgend jaar!

Statuten & Reglement

Zoals alle organisaties heeft WSV De Swanenburght ook Statuten en Reglementen.

Geïnteresseerd wat daar allemaal in is opgenomen? Klik op een van de buttons voor een PDF bestand.